کد خبر: ۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۴
پپ
صفحه نخست » اخبار


در حالی که مردم استان کرمانشان و بخصوص شهرستان سرپل‌ذهاب و ثلاث‌باباجانی در روزهای اخیر با مشکلات ناشی از زلزل اخیر در آن منطقه مواجه بودند، اما رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه حتی از رنج و سختی مردم هم سوءاستفاده و بهره‌برداری سیاسی کردند.

پس از وقوع زلزله اخیر در غرب کشور، علاوه بر دستگاه‌های ذی‌ربط دولتی، سپاه، بسیج، ارتش و دیگر نهادها، مردم سراسر کشور در حد توان خود به‌صورت نقدی یا کالایی، به مردم زلزله‌زدن کمک کردند تا مرحمی بر آلام آنها باشد، اما شبکه «بی‌بی‌سی فارسی» که تفرقه‌افکنی و سوءاستفاده از تفاوت‌های مذهبی و قومی، همچون دولت حامی‌اش یعنی انگلیس، هویتش را شکل داده، این‌بار هم از موضوع زلزله اخیر در جهت حمایت از تجزیه‌طلبی و قوم‌گرایی سوءاستفاده کرد.

ماجرا از این قرار است که شبکه انگلیسی «بی‌بی‌سی فارسی» در گزارشی به نقل از خبرنگار یکی از رسانه‌های قومیت‌گرا، با هدف ایجاد شکاف قومی و مذهبی ادعا کرد که در چند روز اخیر تنها مناطقه کردنشین و اهل‌تسنن و کمی از تهران به زلزله‌زدگان استان کرمانشان کمک شده و از جاهای دیگر توجهی نشده است؛ البته همان‌طور که می‌گویند دروغ‌گو کم حافظه است، این شبکه هم در بخشی دیگر از گزارش خود اذعان کرد که در مسیر مناطق زلزله‌زده، کیلومترها خودرو حامل کمک‌های مردمی وجود دارد!

این رفتار تفرقه‌افکنانه «بی‌بی‌سی فارسی» گرچه تازگی ندارد، اما با انتقاد کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد و مردم این رسانه انگلیسی را مورد شماتت قرار دادند:

· «بی‌بی‌سی» واقعا تهوع آوره در این شرایط تریبون رو به شخصی که هدفش سواستفاده از احساسات مردم در جهت عقده‌گشایی قومی مذهبی خود داره

· این خانم خیلی بی‌معرفت و دروغگو بود . چقدر میگیرن دعوای قومی نژادی راه بندازن. بابا از زلزله بم بیشتر تکاپو دارن مردم. ننگ بر وطن فروش

· فقط دروغ... تا کی میخواین این‌جور خبر پخش کنین...کل کشور با تمام توان هر چی که از دستشون برمیاد واسه هموطنای کرد دارن کمک می‌کنن... خجالت نمیکشین اخبار جهت دار پخش می‌کنین !!!؟؟

· این برنامه به شدت مایه ننگ بنگاه سخن پراکنی بی‌بی‌سی بود.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: