کد خبر: ۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
پپ
صفحه نخست » برگزیده ها


اين‌بار برگزاري هالووين

نویسنده: نيره ساري

به موازات زندگي شهري و رسوخ مدرنيته در تمام اركان زندگي بشري، معضلات اجتماعي روز به روز افزون شد و هماهنگي با موج ايجاد شده، افراد را از متن زندگي به حاشيه سوق داد.

گرايش زنان به اشتغال و فعاليت خارج از منزل از جمله مواردي بود كه به دليل تضاد هويتي يك زن شاغل یا خانه‌دار، دگرگوني محوريت خانه‌داري و همسرداري بانوان را به دنبال داشت و كمبود وقت كافي در تربيت كودكان، نقش مادرانه بانوان را هم تحت‌الشعاع قرار داد و چاره‌اي جز سپردن كودكان خود به مهدهاي كودك براي خانواده باقي نگذاشت كه مي‌توان گفت امروز همين مهدهاي كودك عنصر مهمي در مسير تربيتي نسل‌هاي آينده خواهند داشت.

موضوع قابل اهميتي كه همواره رهبر معظم انقلاب درباره آن هشدار داده‌اند و تحت عنوان ضرورت‌هاي ترويج فكر و فرهنگ و حتي زبان بومي مطرح شده است. رهبر انقلاب در اين رابطه گفته‌اند: «و هوشيار باشيم؛ من چند روز قبل از اين، در صحبت گفتم كه اين‌ها در صدد نفوذند، در صدد رخنه كردنند؛ اين رخنه از جاهاي مختلفي ممكن است باشد؛ مواظب باشيد. يك وقت آدم خبر مي‌شود كه فرض بفرماييد فلان سازمان آمده يك بخشي از مجموعه‌ فرهنگي ما را ـ مثلا فرض كنيد مهدهاي‌ كودك‌ را ـ به يك شكل خاصي دارد هدايت مي‌كند؛ اين را آدم مي‌فهمد، بعد كه نزديك مي‌شود مي‌بيند كار خطرناكي و كار بزرگي است [اما] آدم توجه نداشته؛ اين‌ها رخنه است؛ در زمينه‌هاي گوناگون؛ در زمينه‌هاي اقتصادي، در رفت‌وآمدها، در همه دستگاه‌ها

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: