کد خبر: ۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
پپ
صفحه نخست » هاج و واج


سعیده میرنظری

در دنیای پیرامون ما موجودات و اتفاقات جالبی وجود دارد که اغلب ما بی‌تفاوت از کنار آن رد می‌شویم و معمولا با وجود استفاده فراوان از آن‌ها به توجه چندانی به آن‌ها نداریم. این اتفاقات عجیب برای خودشان دنیای جالبی دارند. از شکل‌گیری و کاربردشان تا طول عمر و قابلیت‌هایی که دارند. سعی داریم تا تعدادی از آن‌ها را با هم مرور کنیم.

1.خیانت به همسر از گناهانی است که در همه زمان‏ها در همه کشور‏ها مورد واکنش قرار می‏گیرد.در سال 1800 در ترکیه، برای مجازات زنانی که به شوهران خود خیانت کرده‌اند، آن‌ها را همراه با گربه درون گونی انداخته و سر آن را بسته و در دریا می‌انداختند!

2.مردی هندی به نام جاداو پاینگ وقتی 17 ساله بود شروع به کاشتن درخت در زمین‌های خالی از درخت و سکنه کرد. اکنون او که 48 سال سن دارد در زمین 1360 هکتاری خودش را که محل زندگی ببرها، میمون‌ها، پرندگان و فیل‌ها شده است، زندگی می‌کند.

3.هر فرد برای داشتن بدنی سالم لازم است به طور روزانه فعالیت داشته باشد. یک مطالعه نشان داده است انجام کارهای خانه و نظافت منزل می‌تواند اثری مشابه با دویدن، پیاده‌روی و شنا کردن داشته باشد از قلب محافظت کرده و طول عمر را زیاد کند.

4.در قرون وسطی کلیسا بر طبق خرافات خود، اعلام کرد گربه‌ها شیطانی هستند و آن‌ها را می‌کشت. در نتیجه با کاهش گربه‌ها جمعیت موش‌ها افزایش یافت.موش ها با انتقال انواع میکروب‏ها یکی از عوامل اصلی ایجاد طاعون و مرگ میلیون‌ها نفر شدند.

5.رکورد سریع‌ترین کارت قرمز تاریخ به «لی تاد» بازیکن سلتیک تعلق دارد که در ثانیه 2 از زمین اخراج شد!‌او پس از زدنِ سوت شروع بازی توسط داور، نسبت به بلند بودن صدای سوت شکایت می‌کند و با توهین به داور در ابتدای مسابقه کارت قرمز گرفت!

6.رستورانی در لاس و گاس با نام «حمله قلبی» که پرکالری‌ترین همبرگر جهان را به فروش می‌رساند. پرسنل این رستوران لباس‌های پرستاری و مشتریان لباس بیماران را می‌پوشند. گفته می‌شود در سال 2011 شخصی بعد از خوردن این همبرگر بر اثر حمله قلبی فوت کرده است. همچنین 20 هزار کالری برای این همبرگر در کتاب گنیس ثبت شده است!

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: