کد خبر: ۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
پپ
صفحه نخست » اخبار


شبکه فارسی زبان بی‌بی‌سی در گزارشی به طور جدی از نگرانی‌های خود برای کاهش حشرات بالدار خبر داده است در حالی که همزمان با این هشدار، کودکان در نقاط مختلف قربانی سیاست‌هایی می‌شوند که این شبکه آن‌ها را نمی‌بیند.

بی‌بی‌سی فارسی در گزارشی که با تیتر «کاهش حشرات بالدار، به مرز هشدار رسیده است» این گونه می‌نویسد: «همزمان با کم شدن جمعیت برخی حشرات در نقاط مختلف جهان، جمعیت حشرات بالدار در آلمان به حد نگران کننده‌ای کاهش یافته است.

تحقیقات قبلی نشان داده بود که جمعیت بعضی از حشرات به خصوص پروانه‌ها و زنبور عسل وحشی در مناطقی از جهان به خصوص اروپا و آمریکای شمالی در سال‌های اخیر تنزل قابل توجهی داشته اما این نخستین گزارش از نابودی بیش از سه چهارم کل جمعیت اکثر حشرات بالدار در آلمان در مقایسه با سال ۱۹۸۹ میلادی است. دلیل احتمالی که مطرح شده استفاده گسترده از سموم دفع آفات و از میان رفتن زیستگاه‌های مناسب حشرات بوده است.»

در شرایطی این شبکه دولتی انگلیسی این گونه نگران آینده حشرات بالدار در کره زمین است که در همین ایام، انسان‌ها و انسانیت در نقاط مختلف جهان در حال نابودی هستند و این شبکه هیچ گاه در برابر این واقعیت‌ها هشدار نداده و نگران نشده است.

آمارها از قتل عام بیش از چهار هزار مسلمان در میانمار و آوارگی بیش از ۵۰ هزار نفر خبر می‌دهند.

آیا انسان‌هایی که در میانمار تنها به جرم مسلمان بودن توسط حکومت بودایی قتل عام می‌شوند، جزیی از این جهان محسوب نمی‌شوند؟!

نسل کشی مسلمانان در میانمار با هزاران کشته و آواره چگونه نگرانی بشریت را به دنبال نداشته است؟!

آیا بی‌بی‌سی تصاویر قتل عام این انسان‌ها را دیده است؟! آیا دیدن تصویر کودکانی که زنده زنده سوزانده شده‌اند، هشدار دهنده نیست؟!

کودکان یمنی چطور؟! آیا قتل عامشان توسط آل سعود و با تأیید و همراهی آمریکا و انگلیس که همراه با سکوت سازمان‌های بین المللی است، نگران کننده نبوده و برای نابودی انسان و انسانیت هشدار دهنده نیست؟!

گذشته از هزاران کودکی که بر اساس آمارهای بین المللی رسمی، جانشان را در راه جنگ افروزی غرب و اعراب در یمن از دست داده‌اند و یا با نقص عضو ادامه زندگی می‌دهند، بنا بر آمارهای اخیر ارائه‌شده توسط یونیسف در ژنو، اکنون بالغ بر ۹۰۰ هزار کودک یمنی دچار سوءتغذیه هستند و بیش از ۲۱۰ هزار نفر از این تعداد، سوءتغذیه مفرط دارند.

آیا این وضعیت هشدار دهنده نیست؟!

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: