کد خبر: ۱۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
پپ
صفحه نخست » یار مهربان


سیده زهرا محتشمی پور

زبان عربی یکی از زبان‌های زنده دنیا و زبان دین مبین اسلام است. آشنایی با زبان عربی امروزه برای مسلمانان در سفرهای زیارتی بالاخص عتبات عالیات و پیاده روی اربعین امری ضروری می باشد. بعد از سقوط صدام و با خروج نظامیان آمریکایی از این سرزمین سفر به کشور عراق برای زیارت ائمه هدی‌علیهم‌السلام رو به فزونی نهاد.

با استقبال پرشور شیعیان از پیاده‌روی اربعین هر ساله در ماه صفر خیل کثیری از مسلمانان شیعه با عزیمت به کشور عراق به قصد زیارت سرور و سالار شهیدانعلیه‌السلام در روز اربعین راهی این سرزمین می‌شوند. در مسیر پیاده‌روی بسیاری از زائران علاقه مند به گفتگو و برقراری ارتباط با خواهران و برادران عرب زبان هستند.

برای برطرف شدن این نیاز با مراجعه به بعضی کتب محاوره مانند همراه شما در عراق تا حدودی امکان برقراری ارتباط بین مسلمانان عرب‌زبان و فارسی‌زبان حاصل می‌گردد. کتاب همراه شما در عراق از دو بخش زیارتی و بازرگانی تشکیل شده است. و سعی مولفان بر آن بوده است که پرکاربردترین جملاتی که مورد نیاز زائران گرامی عتبات عالیات و بازرگانان محترمی که قصد فعالیت اقتصادی در یکی از کشورهای عربی و به ویژه عراق را دارند اورده شود.

خوانندگان محترم با مطالعه‌ دقیق این کتاب قادر خواهند بود علاوه بر عربی فصیح لهجه‌ عراقی را نیز بیاموزند.

بخش‌هایی از کتاب

لهجه عراقی

عربی فصیح

فارسی

إمنَین؟

من این؟

از کجا؟

أکُو

یوجد

هست موجود است

ماکو

لایوجد

نیست

إبّیش

بای شی، بای سعر

چند، چقدر؟

إهوایه

کثیر

زیاد

اشویه

قلیل

کم

بَعدَین

بعد ذلک، بعدا، بعدئد

بعدا

شناسنامه کتاب

کتاب همراه شما در عراق شامل مکالمه فارسی، عربی فصیح ، لهجه عراقی همراه با صدها واژه کاربردی و فایل صوتی می‌باشد. این کتاب تألیف دکتر شاکر عامری و دکتر علی ضیغمی است، که به همت انتشارات بوستان اندیشه به چاپ رسیده است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: