کد خبر: ۱۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
پپ
صفحه نخست » هاج و واج


سعیده میرنظری

در دنیای پیرامون ما موجودات و اتفاقات جالبی وجود دارد که اغلب ما بی‌تفاوت از کنار آن رد می‌شویم و معمولا با وجود استفاده فراوان از آن‌ها به توجه چندانی به آن‌ها نداریم. این اتفاقات عجیب برای خودشان دنیای جالبی دارند. از شکل‌گیری و کاربردشان تا طول عمر و قابلیت‌هایی که دارند. سعی داریم تا تعدادی از آن‌ها را با هم مرور کنیم

یک فرآیند روانشناسی وجود دارد که به آن اثر پس‌زنی (Backfire Effect) گفته می‌شود. در این وضعیت هرچه بیشتر سعی می‌کنید با ارائه واقعیات و اعداد، شخص را متقاعد کنید که اشتباه می‌کند او بیشتر متقاعد می‌شود که باورهای قبلی‌اش درست هستند.

ساموآ، ایالتی در اقیانوس آرام است که در آن مردها حق ندارند روز تولد همسرشان را فراموش کنند. در صورتی که این اتفاق بیفتد دادگاه مرد را مجبور به پرداخت جریمه نقدی می‌کند که باید به همسرش پرداخت کند!

علت بزرگ بودن برگه روزنامه‌ها آن است که در سال 1712 طبق قانونی در انگلستان مالیات هر روزنامه بر اساس تعداد صفحات آن بود. بنابراین ناشران، روزنامه‌ را در صفحات بزرگ و کم تعداد چاپ می‌کردند!

پژوهشگران اسپانیایی به تازگی دریافته‌اند که احتمال خطر بروز بیماری قلبی یا مرگ زودرس در افرادی که به طور منظم از غذای سرخ‌شده در روغن زیتون استفاده می‌کنند، کمتر است.

هرگز هنگام خواب، پتو را روی سر و صورت خود نکشید! با این کار میزان تجمع دی‌اکسید کربن افزایش یافته، اکسیژن خون کم و باعث آسیب‌های مغزی می‌شود.

شرکتی به نام Decorus Macabre استخوان افرادی که بدن‌شان را برای تحقیقات پزشکی اهدا کرده‌اند گرفته، ابتدا به عنوان هدیه یکی از این دکوری‌ها را به خانواده آن شخص اهدا می‌کند و باقی استخوان‌ها را برای ساخت اشیاء گوناگون استفاده می‌کند.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: