کد خبر: ۱۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
پپ
صفحه نخست » اخبار


«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی ضدایرانی اخیرش، بخشی از سخنانش را به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اختصاص داد و این نهاد انقلابی را تلویحا به انجام اقدامات تروریستی متهم کرد. این در حالی است که به اذعان همگان، سپاه علاوه بر نقش‌آفرینی جدی در حفظ ثبات و امنیت در ایران، در جلوگیری از سقوط شهرهای مهمی مانند بغداد، اردبیل، دمشق و... توسط تروریست‌های دست‌نشانده دولت‌های غربی و ارتجاع عرب نقش اساسی داشته است.

سخنان ضدایرانی ترامپ در حمله به سپاه و به خصوص تحریف عمدی نام «خلیج فارس»، با واکنش تند آحاد ملت ایران با هر نوع فکر و عقیده‌ای مواجه شد. اما در این میان، بسیاری از عناصر اپوزیسیون و جیره‌خواران استکبار جهانی، موضعی همسو با رئیس جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی و آل‌سعود گرفتند و به تخریب و سیاه‌نمایی علیه سپاه اقدام کردند.

اینگونه اقدامات ضدایرانی عناصر اپوزیسیون، با واکنش برخی مواجه شد. ازجمله «امید دانا» پادشاهی‌خواه مقیم سوئد با انتقاد از سکوت مخالفان نظام جمهوری‌اسلامی در برابر تحریف نام «خلیج فارس» توسط رئیس جمهور آمریکا، به ‌طور غیرمستقیم خطاب به افرادی مانند «ربع پهلوی»، «امیرعباس فخرآور» و امثالهم گفت: «برخی (اپوزیسیو) اینقدر بی‌شرف می‌شوند که از سخنان ضدایرانی ترامپ خوشحال می‌شوند. فکر کنید دارند چکار می‌کنند، می‌خواهد که ترامپ! بیاید و ما را نجات دهد! خاک بر سر چنین طرز تفکری. آنوقت به من می‌گویند جاسوس و خودشان را وطن‌پرست می‌دانند. خوشا به این جاسوسی و خاک بر سر آن وطن‌پرستی‌تان...»

«امید دانا» در جایی دیگر گفت: «حمایت گسترده حامیان «رضا دیبا» از سخنان ضدایرانی ترامپ و ماله‌کشی آنان از بکار بردن واژه جعلی «خلیج ع**ی» ابتذال این جریان حقیر را بار دیگر به اثبات رساند!... اگر این حقیرزادگان را با هم بریزیم توی چرخ گوشت حتا یک آدم نیمه حسابی هم ازشون در نمیاد...»

گفتنی است، در روزهای بعد از سخنرانی ضدایرانی رئیس جمهور آمریکا، برخی از عناصر اپوزیسیون مانند «امیرعباس فخرآور»، «نیک‌آهنگ کوثر»، «خسرو صمدی (فروهر)»، «بابک خسروی»، «مهدی میرقادری» (مبارز نستوه) و بسیاری دیگر از عناصر اپوزیسیون که عمدتا از نزدیکان به «ربع پهلوی» هستند و خود را طرفدار کوروش و تاریخ باستانی ایران می‌دانند، به ‌طور مستقیم یا سربسته از سخنان ترامپ حمایت کرده و حتی از رئیس جمهور آمریکا به‌ سبب تحریف نام «خلیج فارس» هم انتقاد نکردند.

در این میان، افرادی مانند فخرآور که ارتباط نزدیکی با مقامات آمریکایی دارد و شیشه عمر سیاسی خود را در موفقیت دولت کنونی آمریکا می‌داند، سعی کرد توهین ترامپ به ملت ایران و تحریف نام خلیج فارس را ماله‌کشی کند و با پرداختن به اخبار حاشیه‌ای، افکار مخاطبین خود را از اصل قضیه دور نماید. با این حال این ضدانقلاب فراری و همفکرانش با مطرح کردن نام کوروش و تبلیغ تجمع‌ شان در پاسارگاد، سعی دارند خود را ایران‌دوست و میهن‌پرست جلوه دهد!

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: