کد خبر: ۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷
پپ
صفحه نخست » عطارباشی

سحر یوسفی

عسل یک محصول غذایی مفید و یک اکسیر پر ارزش است که از قرن‌ها پیش به عنوان عالی‌ترین و مقوی‌ترین غذاها شناخته شده است. همچنین عسل به واسطه ویژگی‌های شفابخش خود به عنوان دارو در درمان اکثر بیماری‌ها در بین تمام ملل کاربرد داشته است. عسل تنها غذايي است كه استفاده از آن باعث نابودي چرخه طبيعت نمي‌شود. احتمالا می‌دانید که از هزاران سال پیش، انسان‌ها از خواص درمانی عسل برای درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌کردند. زنبور‌ها تقریبا از تمام انواع گل‌هایی که می‌توانید تصور کنید، عسل درست می‌کنند، در نتیجه طیف گسترده‌ای از عسل وجود دارد هر نوع عسل، با توجه به خاصیت‌ گلی که از آن تهیه شده، خواص درمانی خاص خود را دارد. تمام انواع عسل خام و ارگانیک، حاوی ترکیبات آنتی‌بیوتیک، ضدعفونی، ضدویروس، ضد قارچ و ضد باکتری هستند. حال در این شماره به معرفی چند نوع عسل خواهیم پرداخت.

عسل مریم‌گلی

عسلی که از گیاه مریم‌گلی تهیه می‌شود، ممکن است رنگ‌های مختلفی داشته باشد؛ زیرا چند نوع مریم‌گلی وجود دارد. در نتیجه اگر رنگ‌های مختلف این نوع عسل را دیدید، از زرد روشن تا سبز کم‌رنگ، تعجب نکنید. این عسل ته ‌مزه نسبتا تلخی دارد؛ اما آرام‌بخش است و روحیه را بهبود می‌بخشد. عسل مریم‌گلی، زمانی که به چای اضافه شود، فوق‌العاده مؤثر واقع خواهد شد و به توقف سرفه کمک می‌کند. همچنین این عسل، شش‌های گرفته را باز می‌کند. این عسل به عنوان ماده‌ای که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، شناخته شده است.

عسل بادام

همان‌طور که تصور می‌کنید، رنگ عسل بادام، زرد مایل به قهوه‌ای است و به طور محسوسی طعم بادام دارد. تقریبا تمام عسل‌های بادام از کالیفرنیا می‌آیند. بسیاری از افراد طعم این عسل را دوست ندارند؛ زیرا طبق گفته این افراد، طعم تلخی دارد. دسترسی به این عسل بسیار دشوار است؛ زیرا معمولا به تولیدکنندگان مواد غذایی فروخته می‌شود. بسیاری از افرادی که به بادام حساسیت دارند، می‌توانند این عسل را بخورند. با این حال بهتر است احتیاط کنید.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: