کد خبر: ۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
پپ
گزارشی از اختتامیه دومین جشنواره «چادرهای آسمانی»
صفحه نخست » گزارش



سمانه زاهد

برای یافتن روز تولدش و آغاز مسیرش نمی‌توان به همین صفحات اخیر تاریخ اکتفا کرد بلکه باید در تونل تاریخ دنده عقب گرفت و برگشت به روزهای نخست... به همان نقطه ابتدایی تاریخ که قصه‌اش را بارها شنیده‌ایم... به روزهایی که پدر و مادر مشترک همه ما، تازه چشم‌شان به جمال این دنیا روشن شده بود و نامشان به عنوان اولین انسان‌ها رفت در لیست مخلوقات آن خالق بی‌همتا... درست همان موقع که دسیسه ابلیس نابکار، آن‌ها را به درخت ممنوعه نزدیک کرد و ماجرای هبوط مسیر زندگی‌شان را تغییر داد، حجاب و عفاف هم متولد و به عنوان یک هدیه الهی به گنجینه داشته‌های انسان افزوده شد... این هدیه الهی آنقدر برای آدمی به خصوص الماس وجود زنان خیر و برکت به همراه داشت که خیلی زود شد جزو لاینفک زندگی او تا همین امروز... البته در تمام طول مسیر این سرمایه عظیم هیچ‌وقت هیچ‌گاه از گزند سارقان و غارتگران در امان نماند و هر از گاهی به آن دست درازی کردند و زخمی بر پیکرش نشاندند اما نابودی این سرمایه خیال خامی بود که هرگز به ثمر ننشست...

حالا در روزهایی که فطرت پاک جامعه ما بیش از هر زمان دیگری دلش برای دست اندازی به این سرمایه دوست‌داشتنی شور می‌زند و دنبال راهکار برای احیا رسم و آیین آن می‌باشد، نیروی انتظامی برای بار دوم با برگزاری جشنواره‌ای به نام چادرهای آسمانی تلاش کرد در این راه گام مثبت دیگری بردارد. با ما همراه باشید تا ببینیم در این جشنواره چه گذشته است...

گام دوم

روز سه‌شنبه 14 شهریور ماه، باغ موزه دفاع مقدس تهران شاهد برگزاری آیین اختتامیه دومین جشنواره چادرهای آسمانی به همت نیروی انتظامی بود. جشنواره‌ای که امسال گام دوم خود را برمی‌داشت. سال گذشته این مراسم که با فاصله‌ای چند روز پس از روز ملی عفاف و حجاب برگزار شد، یک اتفاق تازه در مسیر ترویج امر حجاب و عفاف به شمار می‌رفت و همه چشم دوختند تا ثمرات آن را نظاره کنند تا اینکه خبر دومین جشنواره به گوش رسید و امیدها تازه شد.

این جشنواره به همت معاونت اجتماعی نیروی انتظامی با حضور مقامات دولتی و بانوان فعال در عرصه‌های گوناگون در یک روز گرم تابستانی برگزار شد و تجربه دیگری را به اقدامات ایجابی و تشویقی نیروی انتظامی افزود.

خیر مقدم

آیین اختتامیه به رسم معمول با قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی و سخنان آغازین مجری برنامه شروع شد. بعد از نوبت سردار سعید منتظر المهدی معاونت اجتماعی ناجا بود که به عنوان میزبان اصلی این مراسم ضمن خوشامد به حضار و مهمانان اندکی در باب امر حجاب سخن بگوید.

معاون نیروی انتظامی در ابتدا با بیان اینکه همه ما بر این واقعیت اذعان داریم که قوام و بقاء هر جامعه به رعایت هنجارهای آن جامعه و ایضا به هنجارمندی تک تک افراد آن بستگی دارد، گفت: غرض از هنجار؛ رعایت قواعدی است که برای زیست مسالمت آمیز آن جامعه لازم است، حجاب؛ هنجاری ارزشمند در جامعه الهی ماست و موهبتی است الهی که خداوند بر زنان و مردان ما عنایت فرموده و می‌باید پیشانی سپاس بر درگه حضرت دوست سایید و قدردان این نعمت باشیم.
...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: