کد خبر: ۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
پپ
راهکار والدین در برابر تهدیدهای تربیتی قرن 21
صفحه نخست » مشاوره



زهراکیایی

برای آن‌که نوجوانان و جوانان امروز را که متعلق به زمان خودشان و نه زمانه پدر و مادرانشان هستند بشناسید پیش از هر چیز لازم است با دوستان آن‌ها آشنا شوید و شما جوانانتان را نخواهید شناخت مگر آن‌که به آن‌ها نزدیک باشید و در مراقبت و تربیت بهینه آن‌ها موفق نخواهید بود مگر آنکه با آن‌ها ارتباط خوبی داشته باشید. یکی از روش‌های تحقق این اهداف شناسایی و آشنایی دقیق با دوستان و جنس دوستی‌های آنان است تا بتوان در مرحله بعد وارد دنیای قرن 21 جوانان شده و با نزدیک شدن و برقراری یک ارتباط نزدیک و پویا اهداف تربیتی خود را محقق کرد! در این مقال به بیان چگونگی تحقق این هدف توسط والدین خواهیم پرداخت و آن را سرآغاز فصلی نو در صفحه مشاوره قرار می‌دهیم تا پس از آن به تفصیل و تفکیک شما را با دوستان جوانان و نوجوانانتان آشنا کرده و در استراتژی مهندسی معکوس و با بهره‌گیری از آیت صدف، تهدید را به فرصت بدل کرده با شیوه‌ای بسیار کارآمدتر از روش‌های سنتی، اهداف متعالی و سالم تربیتی خود را پیگیری نموده به سرانجام برسانید!

آیت صدف (1)

پیش از این گفته بودیم که طبیعت حاوی درس‌ها و پیام‌های متعددی برای انسان است که می‌توان با دقت بر روی هر یک از پدیده‌هایش موارد متعددی از آنرا دریافت نمود که به جرأت می‌توان گفت در هیچ کتاب آموزشی و نزد کمتر استادی می‌توان یافت و به این وضوح ادراک کرد. امری که بر خلاف اهمیت فوق‌العاده آن، مورد غفلت همگان واقع شده بلکه انسان قرن بیست و بیست و یکم در تلاش برای ساختن حصارهای متعدد برای فرار از آن است! تا آن‌جا که برای دیدن آسمان آبی باید کیلومترها از محل زندگی خود سفر کند تا به زیارت آن بپردازد و تا آن‌جا که دیدن موجودات زنده غیر از خود و نوازش یک خار را در طبیعت بر نمی‌تابد و با واکنشی اکراه‌آمیز و گاه پر از ترس با آن‌ها روبرو می‌شود. از جمله این آیات کتاب طبیعت «صدف» است. همگان با شنیدن نام صدف به یاد مروارید آن می‌افتند؛ پدیده‌ای کمیاب و طمع افزا به ویژه نزد انسان امروز که در رقابت تجملات و ثروت افزایی رکورد دار ادوار تاریخ است! اما کمتر کسی از فرآیند شکل‌گیری مروارید آگاهی دارد و کمتر از آنان کسانی‌ هستند که این پدیده شگفت‌انگیز را یا حداقل یک صدف را از نزدیک دیده باشند! این‌که انتظار داشته باشیم فردی آن را در دست گرفته و بر روی آن بیندیشد دیگر توقعی زیادی است! هر چند در قرون گذشته حضور در طبیعت و اندیشه بر روی آن امری فراگیر محسوب می‌شد! و از همین‌روی است که امروزه از آنجا که دیگر کسی به زیر درخت سیبی چمپاته نمی‌زند و در اندیشه‌هایش غرق نمی‌شود بسیار بسیار کمتر شاهد شکل‌گیری «نیوتون‌ها» هستیم!

خاصیت صدف این‌گونه است که هر جسم خارجی که به دهانه آن وارد شود بلافاصله آن را با ترشحات مخصوص مواجه کرده و تبدیل به مروارید می‌کند! این جسم خارجی می‌تواند سنگ سخت یا هر پدیده خشن دیگری باشد اما صدف آنرا فروبرده و پس از گذر زمان مروارید تحویل می‌دهد! این پدیده آیت «تبدیل تهدید به فرصت» است.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: