کد خبر: ۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
پپ
نشانه هایی که می‌گوید باید مصرف نمک را کاهش دهید
صفحه نخست » پزشکی



مهم نیست با کدام عوارض نمک سر و کار دارید، راه حل معمولا یکی است. سدیم خود را، با کاهش غذاهای فرآوری شده کاهش دهید و آب بیشتری بنوشید! به گفته موثقی این کار اجازه می‌دهد بدنتان فرصت کند به تعادل برسد. به محض این‌که به حالت عادی برگشتید سعی کنید مصرف نمک‌تان را کنترل کنید.

در این مطلب5 نشانه تعجب‌آور که با افزایش مصرف نمک در بدنتان رخ می‌دهد و کاری که برای رفع آن‌ها باید انجام دهید را به شما یادآور می‌شویم:

1ـ حلقه ازدواج‌تان زیادی تنگ شده

هیچ وزنی اضافه نکرده‌اید، پس چرا انگشتری که همیشه دستتان بوده یک باره خیلی برایتان تنگ شده است؟ احتمالش هست که بزرگ شدن انگشتتان به علت احتباس آب باشد. این اتفاق زمانی می‌افتد که نمک خونتان زیاد شده باشد.

به گفته دکتر مهران موثقی بدن ما ماشین پیچیده‌ای است که تعادل مایعات و الکترولیت آن باید حفظ شود. مصرف بیش از حد سدیم باعث می‌شود مغزتان دستور ترشح هورمونی را بدهد که به بدن دستور می‌دهد برای پیشگیری از صدمات جبران ناپذیر تا جایی که می‌تواند آب در خود نگه دارد.

2ـ دهان شما خشک است

احساس می‌کنید دهان‌تان مثل چوب کبریت خشک است؟ ممکن است به خاطر نمک زیاد باشد. به گفته موثقی، بعد از مصرف غذاهای سرشار از سدیم، بدنتان شروع به تعادل سطح آب و نمک می‌کند. برای برگشتن همه چیز به حالت طبیعی نیاز است آب بیشتری مصرف کنید. در نتیجه مغز پیام تشنگی ارسال می‌کند که باعث مصرف زیاد آب می‌شود.

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: