کد خبر: ۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
پپ
تراژدی نژادپرستی
صفحه نخست » ینگه دنیا



مریم سیادت

شارلوتسویل، شرق ایالات متحده‌ امریکا: گروهی از نژادپرستان فاشیست، با افتخار و غرور تجمع کرده و به ابراز عقاید افراطی خود می‌پردازند. گروهی دیگر در اعتراض به نژادپرستی تظاهرات می‌کنند.

خودرویی منتسب به گروه اول، با سرعت به میان جمعیت گروه دوم آمده و یک نفر را می‌کُشد و عده‌‌ای را لت و پار می‌کند. واقعه‌ای از یک زنجیره وقایع که اخیرا اتفاق افتاده است و منجر به اعلام وضعیت فوق‌العاده توسط فرماندار ویرجینیا می‌شوند.

در امریکا قاعده‌ای وجود دارد که طبق آن، معمولا صحنه‌های دلخراش کشتارهای دسته‌جمعی، در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود. تصویر زیر از جمله دلخراش‌ترین صحنه‌های منتشر شده از واقعه‌ امروز در شارلوتسویل بود که چند تراژدی را بصورت همزمان به رخ می‌کشد:

1ـ پلاک خودروی ضارب یک تا 4 دارد و احتمالا جعلی ا‌ست. یک خودروی امریکایی خاکستری رنگ به نام داژ چارژر (Dodge Charger) که پس از تصادف، جلو و عقب آن به فنا رفته است.

2 ـ «تاندرا»، بزرگ‌ترین وانت پیکاپ ساخت کمپانی ژاپنی تویوتاست. عظیم‌الجثه‌ای که توانسته به مصاف غول‌های امریکایی چون فورد و... برود و از مهلکه‌ این تصادف امریکایی، تقریبا جان سالم بدر ببرد. آمریکایی‌ها، به کم راضی نیستند و مردمی غول‌پیکر دوست هستند! ماشین بزرگ، خانه‌ بزرگ، باغ‌ها و شهرهای و ساختمان‌های بزرگ. حتی در کشتار و ماجراجویی و آبروریزی هم به کم راضی نیستند....

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: