کد خبر: ۱۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۵
پپ
صفحه نخست » کاوش


نیره ساری

بعد از جدي‌تر شدن فعاليت تورهاي مسافرتي يك‌روزه و كوتاه كه تحت لواي آن انواع مفسده‌هاي اخلاقي صورت مي‌گيرد، چند وقتي است كه تورهاي جديدي هم به ميدان آمده‌اند، كه اين بار هدف اصلي مسافرت، طبيعت‌گردي، عكاسي و بازديد تاريخي نيست، بلكه هدف سپري كردن ساعات به اصطلاح مهيج و شاد براي عده‌اي تماشاچي به واسطه تجمعي از رقصنده‌هاي مدرن كنار يكديگر است. سر اين قصه هم به باشگاه‌هاي ورزشي بانوان ختم مي‌شود كه مربيان حرفه‌اي و توانمند رشته‌هاي ورزشي نوظهور حين برگزاري كلاس‌هاي هوازي چون ايروبيك و زومبا (با تغيير اسم) در ابتداي دوره‌هاي خود اقدام به تشكيل گروه‌هاي چند صد نفري در فضاي مجازي مي‌كنند، اما انتقال حركات ورزشي به هنرآموزان در اين گروه‌ها تنها قسمتي از ماجرا است.

بعد از صميمي‌شدن گروه‌هاي تشكيل‌دهنده و جلب اعتماد طرفين، در دراز مدت تورهاي يك‌روزه و چند ساعته تحت عنوان «شوي رقص» در برخي باشگاه‌هاي بزرگ در غرب يا شمال شهر برگزار مي‌شود. سر تيم‌هاي اين تورها را رقصنده‌هاي درجه يك ورزش‌هاي هوازي تشكيل مي‌دهند كه براي خودنمايي در چند ساعت اقدام به اخذ مبالغ قابل‌توجهي از هنرجويان و كارآموزان ورزشي مي‌كنند.

گزارش‌هاي ميداني و تحقيقات از باشگاه‌ها نشان داده كه ورزش‌هاي هوازي داراي حركات موزون شبيه رقص (مثل زومبا و هيپ‌هاپ) به رغم ممنوعيت در باشگاه‌هاي ورزشي، همچنان به دليل استقبال مردم برگزار مي‌شود، اما با تغيير نام و پچ‌پچ‌هاي در گوشي!

چندي پيش هواداران رشته زومبا در ايران با اعلام خبر ممنوعيت اين ورزش روبرو شدند كه از طرف رئيس ورزش‌هاي همگاني ايران ابلاغ شده بود. در اين اعلاميه آمده بود كه زومبا با اصول اسلامي مغايرت دارد و به همين خاطر نبايد ادامه‌پيدا كند. دليل اين امر هم شباهت حركات زومبا با رقص عنوان شد.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: