کد خبر: ۱۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
پپ
صفحه نخست » کاوش


یگانه شریعت

خبر برگزاري نمايشگاه و جشنواره قهوه ايران چند روز پيش رسانه‌اي شد؛ نكته قابل تأمل درباره داوران و برگزار‌كنندگان اين جشنواره است. در ميان برگزار‌كنندگان اين جشنواره چهره‌هايي ديده مي‌شدند كه رهبري رسانه‌اي جنبش سبز در سال 88 را بر عهده داشتند، ماجرا به همين جا ختم نمي‌شود. با سر زدن به صفحات شبكه‌هاي اجتماعي برخي برگزار‌كنندگان و داوران اين فستيوال مي‌توان شاهد به اشتراك گذاشتن تصاوير نمادهاي همجنس‌گرايي، شيطان‌پرستي و نمادهاي صهيونيستي بود؛ ‌تصاويري كه از انحراف اخلاقي اين افراد يا لااقل تبليغ و ترويج اين انحرافات از سوي آن‌ها حكايت دارد.

اينكه چقدر برگزاري جشنواره‌هايي نظير «جشنواره قهوه» و صرف هزينه‌هاي ميليوني و دعوت از داوران خارجي براي چنين جشنواره‌هايي ضرورت دارد و با اركان اقتصاد مقاومتي و شرايط كنوني كشور تطابق دارد، خود نكته‌اي مهم است كه شايد بررسي آن مجالي ديگر را بطلبد، اما اشاره به همين نكته كافي است كه فرهنگ وارداتي كافي‌شاپ در جامعه امروز مدت‌هاست زير‌پوست شهرهاي بزرگ در حال ريشه دواندن آسيب‌هايي است كه هنوز صدايش در‌نيامده ، اما نشانه‌هايش به شكل سر برآوردن هر روزه يك كافي‌شاپ از گوشه و كنار شهر خودنمايي مي‌كند. حالا جشنواره‌اي براي قهوه برگزار می‌شود؛ جشنواره‌اي به ظاهر فرهنگي كه اتفاقا قرار است سرآغاز تغييرات جدي فرهنگي در جامعه باشد و به هيچ عنوان يك فستيوال معمولي براي معرفي يك محصول به جامعه ايراني و محفلي شاد و فانتزي براي حضور جمعي دور يكديگر نيست، بلكه بررسي سوابق چهره‌هاي برگزار‌كننده اين جشنواره نشان مي‌دهد فستيوال قهوه قرار است پوششي باشد براي آغاز يك نفوذ.

جشنواره‌اي خاص با مهمانان ويژه

برنامه اعلام شده نمايشگاه و جشنواره قهوه ايران روزهاي 7 تا ۱۰ شهريور ۹۶ از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در بوستان گفتگو است. قرار است محمدعلي نجفي، شهردار تهران مهمان ويژه‌ مراسم گشايش نمايشگاه و جشنواره قهوه ايران باشد. مهندس مس‌فروش، رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت نيز از جمله مهمانان ويژه‌ اين مراسم است.
بوستان گفتگو زير‌نظر مركز ارتباطات (روابط عمومي) شهرداري تهران و توسط شركت تبليغاتي پيام‌رسا، وابسته به شهرداري تهران اداره مي‌شود. جشنواره قهوه گويا هم با مجوز وزارت صنايع و معادن برپا شده است. برپايي چنين جشنواره‌اي با داوران خارجي آن هم در شرايطي كه انجمن تخصصي قهوه اروپا و امريكا، ايرانيان را تحريم كرده است زواياي پنهان بيشتري را از اين واقعه نشان مي‌دهد.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: