کد خبر: ۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
پپ
صفحه نخست » یار مهربان


سیده ریحانه محتشمی

بررسی زندگی ائمه هدی‌علیهم‌السلام برای هر انسان معتقد به مذهب تشییع امری ضروری است. مطالعه سیره امامان معصوم نه تنها ما را در پیروی بهتر از این بزرگواران یاری می‌کند بلکه منشور هدایت انسان‌ها در طول تاریخ بشریت است. ائمه هدی‌علیهم‌السلام در طول حیات طیبه خویش متناسب با شرایط اجتماعی و سیاسی آن زمان جامعه مسلمین را رهبری و هدایت می‌نمودند و هر یک شیوه‌ای متفاوت را برگزیده بودند. ولی باید متذکر شد که تفاوت در شیوه هدایت جامعه مسلمین باعث تفاوت در مبنا و اصول این هدایت نبوده است.

مطالعه زندگی امام حسن مجتبی‌علیه‌السلام به عنوان دومین امام معصوم شیعیان آموزه‌های فراوانی از معارف دینی، انسانی، سیاسی و الهی را بدست می‌دهد. کتاب زندگانی امام حسن مجتبی‌علیه‌السلام در دوازده فصل به بررسی ابعاد مختلف زندگی با برکت این امام بزرگوار می‌پردازد.

فصول این کتاب عبارت است از: ولادت، زندگی آن حضرت در زمان رسول خداصلی‌الله‌علیه‌وآله، شمه ای از فضائل حسنین در دوران کودکی و نوجوانی، زندگانی آن حضرت پس از رحلت رسول خداصلی‌الله‌علیه‌وآله تا پایان خلافت عثمان، زندگی آن حضرت در زمان حکومت امام علیعلیه‌السلام، دوران امامت تا صلح با معاویه، ماجرای صلح و علل کناره‌گیری امام از حکومت، پس از ماجرای صلح تا شهادت، شمه‌ای از فضائل و مکارم اخلاق آن حضرت، سخنان حکمت آمیز از امام حسنعلیه‌السلام، شهادت امام حسنعلیه‌السلام، زنان و فرزندان امام حسنعلیه‌السلام.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: