کد خبر: ۱۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
پپ
انيميشن «لك‌لك‌ها» الگوي تازه از سبك زندگي آمریکايي ارائه می‌دهد
صفحه نخست » ایوان هنر



فرزين ماندگار
انيميشن «لك‌لك‌ها» محصول كمپاني برادران وارنر با محوريت فرزندآوري ساخته شده است اما نه فقط فرزندآوري در خانواده سنتي و متعارف بلكه در شكلي غيرمتعارف از خانواده كه چند سالي است بنا به قانوني شدن همجنس‌گرايي در برخي ايالت‌هاي آمریکا در برخي محصولات هنري به شكلي غيرمستقيم تبليغ مي‌شود.
با اينكه مدافعان همجنس‌گرايي بالأخره توانستند دو سال پيش در آمریکا اين موضوع ضدبشري را قانوني كنند اما همچنان روح جامعه آمریکايي كه گرايش به مسيحيت دارد با اين موضوع كنار نيامده است براي همين است كه در فيلم‌ها و انيميشن‌هاي آمریکايي به اين موضوع به شكلي سربسته و غيرمستقيم اشاره مي‌شود ولي رشد فيلم‌هايي از اين دست نشان مي‌دهد كه برنامه‌ريزي زيادي براي جا انداختن ازدواج‌هاي نامتعارف از طريق آثار هنري هاليوودي در حال انجام است.
انيميشن لك‌لك‌ها در واقع در حال القاي اين موضوع است كه مشكل بچه‌دار شدن خانواده‌هاي غيرمتعارف مي‌تواند مثلا از طريق كارخانه‌هاي بچه‌سازي حل شود و به شكلي ساختاري مراكزي عهده‌دار اين موضوع باشند و حتي در تعريف جديد از خانواده مي‌توان شاهد خانواده‌هاي پربچه نيز بود.

داستان «لك‌لك‌ها» ظاهرا درباره اهميت به خانواده و فرزندان و خانواده‌هاي پرتعداد است ولي روح كلي داستان ناظر به خانواده‌هاي جديد است و در واقع اين انيميشن درحال زدن ريشه‌هاي خانواده سنتي در آمریکاست. شروع ماجرا بر اساس داستان تخيلي عاميانه در فرهنگ اروپايي آمریکايي است كه تولد بچه‌ها را در قالب رساندن آن‌ها توسط لك‌لك‌ها از سوي آسمان يا همان بهشت نمايش مي‌دهد اما اين بار بهشت تجسم شده براي مخاطبان كودك اين انيميشن، كارخانه لك‌لك‌ها است كه وظيفه توليد بچه‌ها و رساندن آن‌ها به خانواده‌هاي متقاضي را بر عهده دارد و داستان با روايت اين حكايت كه حالا مدرن‌تر شده، شروع مي‌شود.
ظاهرا انيميشن «لك‌لك‌ها» موضوع تشويق به فرزندآوري و حمايت از نهاد خانواده را به عنوان موضوع اصلي دارد. عنصر فرزند گمشده در جست‌وجوي خانواده كه از عناصر كلاسيك داستان‌هاي ديزني بوده است نيز در اين داستان به چشم مي‌خورد اما در سطحي بسيار ضعيف‌تر چراكه توليپ ديگر به جاي خانواده، شركت لك‌لك‌ها را خانه خويش مي‌داند! حالا اين سؤال مطرح مي‌شود كه داستان اصلي اين انيميشن راجع به چيست؟

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: