کد خبر: ۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
پپ
صفحه نخست » سرمقاله


مدیر مسئول


خیلی زود خبری بر پهنای باندها جا خوش کرد. حکایت آشکارشدن پیرمردی به دست داعش و روزی بعد در ناباوری خبر شهادت محسن حججی عالمگیر می‌شود و عکسی که از وی در رسانه‌ها منتشر شد که با خودش یک دنیا حرف داشت.

در نگاه اول، صلابت دیدگان بسیجی ایرانی همه‌مان را به وجد آورد و این نگاه رازآلود می‌رفت تا جان‌ها را تسخیر کند. مرز میان ایمان و کفر جلوه‌گری می‌کرد و نشان می‌داد تاریخ تکرار است و تکرار. عاشورا این نقطه عطف و مرز حق و باطل در همه اعصار جاری و ساری است و این بار نیز، سپاه کفر به مصاف سپاه اسلام آمده است تا بار دیگر حسین را در مسلخ قربانی و زینب‌سلام‌الله‌علیها را به اسارت در آورد. اما گمان نمی‌کردند روزی آنانی که نه حضرت روح‌الله را دیده اند و نه جنگی و نه همت‌ها دیده‌اند چه همت بلندی دارند ندیده عاشق شدند گویا مصداق این حدیث‌اند: اینجا به حدیث اصحاب آخرالزمان اشاره می‌شه که به سیاهی‌های روی سپیدی ایمان آوردند.

چه کسی می‌دانست که ابرمردی 26ساله ، با گام‌های استواری که به قربانگاه می‌رود همینه پوشالی دشمن را می‌شکند؟ و چه کسی می‌دانست که تو فقط با عکست‌، غوغایی در عالم به پا می‌کنی که مرزها را هم در می‌نوردد؟ اما این شهرت در آسمان‌ها بیشتر است و اهل شما تو را بهتر می‌شناسند.

اما راز و رمز این دلدادگی را در کجا باید جست؟! بگذارید از زبان خودش بگویم که به حقیقت نزدیک‌تر است. همان سال 85. او می‌گوید: «آن‌قدر به مادرمان حضرت زهراسلام‌الله‌علیها متوسل شدم تا در اوج جوانی مسیری را برایم روشن کند. این مسیر آشنایی با شهید کاظمی و حضور در مؤسسه فرهنگی کاظمی بود. انگار حاج احمد دستم را گرفت و ره صد ساله را به سرعت پیمودم و آنگاه که زمان سربازی‌ام فرا رسید، خدمت در مناطقی دورافتاده را انتخاب کردم.»

اکنون محسن حججی که روزی با هدایت نفس آسمانی شهید حاج احمد کاظمی راه را پیدا کرده به مسیری رفت که به لقاء‌الله منتهی شد، خود ستاره‌ای برای هدایت و مشعلی برای راهنمایی همه کسانی که «دلشان می‌خواهد» راه را پیدا کنند، به آن بروند و از آن سربلند بیرون بیایند. اکنون محسن حججی در جوانی مشعل‌دار هدایت است. در سنی که هیچ‌کس باور نمی‌کرد؛ در سنی که هنوز دیگران مشغول بازی هستند. در سنی که دیگران را هنوز بچه می‌دانند. اما او ثابت کرد که می‌توان در 25 سالگی، پیامبری بود برای پیامی از جنس پیام عاشورا. سفیری بود از جنس سفیر سیدالشهدا‌علیه‌السلام. می‌توان در 25 سالگی نه تنها خود به مقصد رسید، نه تنها پشت پا زد به همه آن‌چه که پای ما را بسته که در دست گرفت از همه آن‌هایی که افتاده حال و افتاده‌بالند. و محسن حججی این را ثابت کرد. محسن حججی همان‌طور که خبرنگار المنار نوشت روضه مجسم عاشورا شد...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: