کد خبر: ۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
پپ
راهکارهای طب سنتی برای تقویت بینایی
صفحه نخست » عطارباشی



سحر یوسفی

بدن به صورت مجموعه‌ای از اندام‌های مجزا کار نمی‌کند‌، بلکه به صورت سیستمی پویا‌‌، مختلط و زنده عمل می‌کند‌. درد، قرمز شدن، سوزش، تحریک و آب آمدن از چشم‌ها نشانه‌های رایجی از گرفتاری به بیماری‌های چشم؛ سلطان بدن است.عفونت چشم و حساسیت که می‌تواند ناشی از گرد و غبار، آلودگی و گیاهان باشد، خستگی چشم‌ها ناشی از تماشای طولانی تلویزیون، کار با موبایل و کامپیوتر، بازی‌های کامپیوتری، مطالعه زیاد با نور ناکافی و رژیم غذایی نادرست همگی میتواند از عوامل ایجاد ناراحتی‌های چشمی باشند. برخی از مشکلات چشم نیز هستند که باعث اختلال در دید یا کاهش دید میشوند. از جمله این مشکلات، نزدیک‌بینی، دوربینی، آستیگمات و پیرچشمی است که به آن‌ها عیوب انکساری چشم گفته می‌شود. برای درمان عیوب انکساری چشم لازم است به چشم پزشک مراجعه شده تا درمان کامل انجام گیرد، لیکن طب سنتی نیز توصیه‌هایی برای درمان تکمیلی مشکلات انکساری چشم پیشنهاد داده است.

دیابت بیماری خطرناکی است و بیش از هر عضوی‌، چشم را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد‌. این بیماری می‌تواند منجر به رتینوپاتی ناشی از دیابت‌، ‌آب مروارید‌، آب سیاه و پیر‌چشمی شود‌. باید به این نکته مهم توجه کرد که بیش از ۹۰‌درصد فقدان بینایی و کوری‌های شدید ناشی از رتینوپاتی مرتبط با دیابت است و این مشکلات تنها با کنترل قند خون و استفاده از مکمل‌های مناسب برای تعدیل قند خون و بینایی‌، قابل پیشگیری است‌. البته لازم است تغییراتی در رژیم غذایی صورت بگیرد و از مصرف شکر‌، کربو‌هیدرات‌های ساده و مکمل‌های غذایی شیمیایی اجتناب شود‌ چرا که سلامت چشم مستقیما با قند خون در ارتباط است و نمی‌توان از آن ساده گذشت‌.

وقتی میزان آب سطح چشم که عمدتا در غشای اصلی اشکی انباشته می‌شود‌، به دلیل تبخیر یا تولید نامطلوب اشک کاهش می‌یابد‌، مشکلات خشک‌شدگی و از دست دادن آب برای چشم ایجاد می‌شود‌. وقتی چشم‌ها در دمای بالا‌، رطوبت کم و نور شدید خورشید قرار بگیرند‌‌، آب غشای اشکی محافظ آنها زودتر بخار می‌شود‌. کمبود آب غشای اشکی می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی چشم‌، خیسی و خشکی، خارش‌، سوزش‌، خستگی‌، سردرد‌، تاری دید‌ و بسیاری مشکلات چشمی دیگر شود‌. از میان سایر مشکلات‌، کمبود آب غشای چشمی‌، باعث افزایش ترشح هورمون‌های سوزش‌آور در غشای اشکی و در نتیجه ناراحتی و سوزش و تاری دید می‌شود‌. به میزان کافی آب بنوشید و از میوه های آب دار و متناسب با هر فصل استفاده کنید.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: