فرزين ماندگار
مهدي آتشجام، سازنده
بازي «حمله موشكي»با حضور در اولين قسمت برنامه تلويزيوني «همبازي» عنوان كرد:
توليد بازيهاي اندرويدي در حال حاضر از بازارگرمي برخوردار است. اين موضوع خصوصا
در ايران به چشم ميخورد، آن هم در شرايطي كه ايران يكي از كشورهاي آسيايي است كه
بيشترين تعداد كاربران بازيهاي رايانهاي را در خود جاي داده است. به همين دليل
هم از چند سال قبل تصميم گرفتيم به سمت ساخت بازيهاي رايانهاي و اندرويدي حركت
كنيم، البته پخش و توزيع بازيهاي اندرويدي نسبت به بازيهاي رايانهاي هم بسيار
راحتتر و سادهتر است، گرچه چالشهاي زيادي را در بحث توزيع داريم ولي باز هم
راحتتر از بازيهاي رايانهاي است. سازنده بازي «حمله موشكي» به علت ساخت اين
بازي اشاره و خاطرنشان كرد: ساخت بازي «حمله موشكي» به خاطر تهديدات زيادي بود كه
اسرائيل انجام ميداد؛ حمله موشكي گذشتن از سپر دفاعي اسرائيل يا همان گنبد آهنين
است. در حقيقت آنها در تبليغات خود خيلي تأكيد ميكنند كه موشكهاي ايراني توان
عبور از آن را ندارد. آتشجام خاطرنشان كرد: با توجه به تبليغات اسرائيليها، ايدهاي
به ذهن ما رسيد كه يك بازي توليد كنيم كه براي نخستين بار در دنيا شما بتوانيد در
بازي، موشك را خودتان هدايت كنيد، به اين صورت كه فردي كه بازي ميكند موشك را پس
از شليك هدايت ميكند تا به مقصد برسد و با نقاط مختلفي كه در كشور اسرائيل در نظر
گرفته شده برخورد كند. وي با ابراز گلايه از استقبال نه چندان خوب رسانههاي داخلي
از اين بازي اضافه كرد: رسانهها در مورد اين بازي خيلي محدود ورود كردند، البته
در اين ميان تعدادي از سايتها و مجلههاي خبري بودند كه به اين موضوع ورود كردند
و نكته جالب اينجاست كه رسانههاي خارج از كشور شامل سايتها و مجلات خبري، بيشتر
روي اين موضوع و بازي حساس شدند و در اين ميان حتي نشريههاي اسرائيلي به اين بازي
پرداختند و براي آن مطلب نوشتند. سازنده بازي «حمله موشكي» به واكنش كشورهاي غربي
در مورد ساخت اين بازي اشاره كرد و يادآور
شد: واكنش كشورهاي خارجي نسبت به ساخت بازي «حمله موشكي» اين بود كه اصلا چرا آن
را توليد كردهايم، اين در حالي است كه آنها بازيهاي مختلفي را توليد كردند كه
طي آن در تهران عمليات كرده و آن را خراب و تصرف ميكنند. آن وقت در چنين حالتي،
در مقابل اين بازي كه ما ساختيم، در برابر آن موضع ميگيرند.
...