کد خبر: ۱۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۳
پپ
در تغذیه صحیح چه مواردی را باید رعایت کنیم؟
صفحه نخست » عطارباشی



سحر یوسفی

مواد خوراکی موجود در طبیعت از خواص و ظرائف بسیاری برخوردارند اما توجه به حساسیت‌های استفاده از این مواد از اهمیت بیشتری برخوردار است. این که این مواد چگونه و در چه شرایطی مصرف شوند. در این شماره به نکته‌های قابل توجه در سمت و سوی سلامتی می‌پردازیم.

سالم‌ترین و پرخاصیت‌ترین نوشابه سنتی ایران شربت سکنجبین است.

طرز تهیه سکنجبین

ـ یک لیوان آب

ـ چهار لیوان عسل

ـ یک لیوان سرکه طبیعی (خانگی)

ـ یک لیوان عرق نعنا

هر چهار ماده فوق با هم مخلوط شود و به مدت ۵ دقیقه ملایم بجوشد. پس از خنک شدن قدری از آن را با آب رقیق کرده و شربت کنید.

· چای سیاه پس از غذا سبب کم خونی و بیماری‌های گوارشی می‌شود.

· جوشانده برگ یا ریشه کاسنی یا عرق کاسنی بهترین دوست کبد است.

· از دیدگاه طب سنتی، یکی از دلایل خرابی و بدرنگی دندان‌ها، مشکلات گوارشی است پس برای سلامت و سفیدی دندان‌ها لازم است به اصلاح دستگاه گوارش و وضعیت هضم در معده پرداخت.

· از جویدن مواد کند کننده دندان مثل ترشی‌ها و میوه‌های خام و ترش و هم چنین از خوردن یا نوشیدن خوراکی‌های بسیار گرم یا بسیار سرد به دنبال هم پرهیز کنید.

· برای حفظ صحت معده لازم است از شربت‌های مقوی معده مثل سکنجبین، شربت لیمو، ترنج، غوره، انار، زرشک و از معجون‌های مقوی و برطرف‌کننده رطوبت مانند زنجبیل پرورده استفاده کنید.

· در طب سنتی زعفران به عنوان آرام بخش، مسکن، ضداسپاسم و مقوی معده مصرف می‌شود و در تغذیه معطر کننده، طعم و رنگ دهنده است.

· مادران باردار و مبتلایان به کم و پر کاری تیروئید از مصرف آویشن پرهیز کنند.

· مهم‌ترین و شناخته شده‌ترین موارد مصرف شیرین بیان برای رفع مشکلات معده مانند بدهضمی‌های معده، نفخ، التهابات معده، درد معده، ورم معده و ترش کردن است که تأثیر بسیاری دارد. فقط افراد با فشار خون بالا از خوردن آن پرهیز کنند.

...

نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر: